
Kluby sportowe w dzisiejszych czasach nie różnią się pod względem sposobu zdobywania środków pieniężnych od większości prywatnych firm. Obecnie bardzo istotnym elementem prowadzenia każdej firmy jest reklama i marketing. Jedną z metod pozyskiwania przez kluby środków finansowych jest emisja gadżetów klubowych, podobnych do zwykłych gadżetów reklamowych. Odbywa się ona bardzo różnymi metodami. Co ważne, dystrybuują je nie tylko kluby grające w najpopularniejszych dyscyplinach sportowych, ale także te mniej popularne, jak choćby kluby lekkoatletyczne. Mogą one stanowić doskonały przykład.
Przedmiotami, które kluby te dystrybuują jest m. in. odzież firmowa, tzn. różnorodne stroje klubowe, jak koszulki, buty, itd. Jak wspomniano wyżej, ich dystrybucja jest możliwa do przeprowadzenia przy wykorzystaniu kilku różnych sposobów. Sprzedaż, pierwszy z nich, może odbywać się na stadionie albo w jego obrębie. Ewentualnie w różnego rodzaju sklepach z asortymentem sportowym.
Przy sprzedaży owych gadżetów liczy się nie tylko zysk, ale najważniejsze dla klubu jest to, iż popularyzuje się wśród kibiców. Popularyzowanie również dyscyplinę sportu, czyli lekka atletykę. Jest to istotne, bowiem zachęca ludzi do nabywania innych klubowych gadżetów, kupowania biletów na imprezy sportowe, itp. Wszystko to oznacza dla klubów i dla sportowców kolejne dochody.
Odzież firmowa, czyli różnego rodzaju stroje klubowe, mogą być też wręczane za darmo. Zdarza się to stosunkowo rzadko jeśli chodzi o kluby sportowe, ale ponieważ zdarza się czasem, trzeba o tym wspomnieć. Może to mieć miejsce np. przy konkursach organizowanych np. przez internet albo podczas zawodów.
Odzież firmowa, tzn. owe wspomniane stroje klubowe, są gadżetami bardzo popularnymi bo kibice mogą się identyfikować z klubem. A to jest dla nich bardzo ważne. Przyczyną tego jest fakt, że umieszcza się na tych strojach wiele nadruków, które promują klub. Nadruki te to np. logo i nazwa drużyny, ewentualnie także inne treści, w tym hasła chwalące klub i dyscyplinę sportu.