
Najciekawsze breloczki to takie, które mają unikalny kształt i niepowtarzalny projekt. Dla kolekcjonerów praktyczność i zastosowanie w życiu takiego gadżetu schodzi na drugi plan. Breloczki reklamowe to często różnokolorowe otwieracze do butelek, otwieracze połączone z funkcją nawijania kabelka, breloki na monetę przydatne w supermarketach do odblokowania wózka czy breloki z diodą, które pomagają trafić do zamka w ciemności. Takie modele breloczków to żadna gratka dla ludzi zbierających różne rodzaje zaczepek do kluczy. Niemniej jednak, Breloczki reklamowe swoją nazwę zawdzięczają umieszczonemu, na którejś części logo firmy, czasem z adresem i dodatkowymi informacjami.
Kolekcjonerzy uwielbiają rzadko spotykane kształty i wyjątkowe figury, które tworzą brelok. Oczywiście, breloczki reklamowe też mogą być specjalne, ale trzeba się o to postarać. Zamówienie zwykłych otwieraczy do piwa z haczykiem z pewnością nie zachęci kolekcjonera do przyjścia, skorzystania z Państwa oferty i powiększenia swojego zbioru o nowy brelok. Musi być to coś bardzie nowatorskiego. Brelok gwizdek, brelok pływający, brelok poziomica, brelok będący jakimś symbolem (słynne „lubię to”, kursor, puzzel) prędzej spotkają się z aprobatą prawdziwych koneserów, którzy poczują się nimi zaintrygowani.
Jest jeszcze wiele pomysłów, które mogą zadowolić zbieraczy breloczków. Żadne breloczki nie są drogie w wyrobieniu dlatego nie trzeba obawiać się samych kosztów realizacji zamówienia. Przede wszystkim do sukcesu tej metody promocji przedsiębiorstw i firm potrzeba różnorodności, która też może przyciągnąć klientów, którzy za punkt honoru postawią sobie zebranie wszystkich wersji naszych breloczków, nawet przy najmniejszej różnicy w projekcie (logo/nadruku).
Oprócz kolekcjonerów breloczków, można spróbować trafić w gusta grup zawodowych. Przykładowo, fotograf będzie wniebowzięty darmowym breloczkiem w kształcie aparatu fotograficznego. W pewnym sensie wciąż będzie potrzymany motyw kolekcjonerski, jedynie w nieco innym ujęciu.